היום אני קצת עייף

היום אני קצת עייף, אבל הבטחתי לעצמי שאני אכתוב לפחות כמה פסקאות לפני שאני אלך לישון. אני מקווה שאני אקיים, בכל מקרה זה יום שלישי, אז יש הרבה פחות לכתוב עליו מיום שבת.

ביום ראשון נסעתי לבסיס, אולי אפילו עם חיוך, אבל אני חושב שהרבה יותר עם ריר נוזל על הפנים משינה בזמן נסיעה באוטובוס. הגעתי לבסיס והתחלתי לעבוד, זה היה פחות כיף. נקפוץ לערב, בערב פוקסי השאיר אותי ואת נועה לבד בבסיס, כי הוא הלך לסרט מפגר על אנשים ששומרים על גלקסיות. אני שומר בפטרול והם שומרים בגלקסיה, וגם הם גרוט או משהו כזה. הצעתי לנועה לצאת מהבסיס לטייל, ואז החלפנו לאזרחי ויצאנו. טיילנו קצת בפרדסים ליד הבסיס, ואז התיישבנו על ספסל סמוך לבית קברות, ודיברנו כמה שעות טובות. סיפרתי לה בזמן הזה על האבט”ש, על הבלוג, על הקב”ן בערך, על כמה שאני אוהב את הבלוג הזה. דיברנו גם על העבודה, על האנשים במדור, ועל כמה שקשה לשמור על קשר עם אנשים שהיית חבר שלהם לפני הצבא. ולא, זה לא בגלל שאני אף פעם לא בא למפגשים.
לפני הטיול הקראתי לה מ-“המדריך לסודות הפיתוי”, ספציפית הקטע הכי מצחיק בספר. בקטע הזה מתואר מצב בו בחורה מגיעה אלייך עם בעיה, והוא קובע לך שם שבשום פנים ואופן אסור לך לנסות לפתור לה את הבעיה כי אז אתה תהפוך לבעיה שלה. הפתרון הנכון הוא להגיד משפטים כמו “איך את מתכננת להתמודד עם זה?”,”אני מאמין שתצליחי לפתור את זה” ו-“אני חושב שמה שאת עושה כרגע הוא הדבר הנכון”. הוא גם אומר לך לא לדאוג בנוגע לזה שאתה אומר את אותם המשפטים שוב ושוב, כי בכל מקרה אתה תצטרך להתאמץ הרבה יותר לא לנסות לפתור לה את הבעיה. כולם אומרים שהדבר הזה הוא אמת לאמיתה. כשאני קורא את זה עכשיו, כמה אישה זה עושה אותי שאני לפעמים נהנה מהתנהגות כזאתי בדיוק? אני שוקל שנית את ההצעה של בר לכתוב בורוד על רקע שחור, או הפוך.

ביום שני היא אמרה שהבלוג שלי מזכיר לה את “המקרה המוזר של הכלב בשעת חצות”. פייר, נעלבתי, אני שונא את הספר הזה. חלק גדול מהשנאה שלי אליו זה בגלל שאחותי קנתה לי אותו ליומולדת 16, וחשבתי שהיא צוחקת עליי. חוץ מזה שלפחות בעברית הכתיבה שלו נראית מפגרת, וכנראה זה חלק מהקטע. אבל היא אמרה שזה בגלל שאני כנה בבלוג שלי, אז זה בסדר בערך. 

ביום שני גם התעסקתי בשאלה האם אני מפתח אנורקסיה, זה בגלל שאני מרגיש שאני לא אוכל מספיק ואני מרזה, למרות שאני לא באמת בטוח שאני לא אוכל מספיק. נועה אמרה שאני לא אנורקסי, אני דיכאוני, וזה מתכתב עם כמה בלוגים אחורה בהם התעסקתי עם השאלה האם אני דכאוני או לא. כששאלתי את פוקסי, הוא אמר שאין לו מושג והוא רוצה למות. יאיר הרגיע אותי לעומת זאת, הוא אמר שאני סתם מדמיין ועצלן, וזה קורה גם לו, ובכלל שכל האנשים שאומרים לי שאני מרזה סתם מדברים. קיבלתי את מה שהוא אומר, וחזרתי לא לעשות כל כך כלום באותו זמן. זה פחות או יותר מה שעשיתי גם כמה חודשים אחורה עם הדילמה לגבי האם אני בדיכאון או לא. נראה לי שהסיכום היה שאני לא בדיכאון.

ביום שני בערב היה ערב הווי עבודה כזה, ואז היה נחמד והכל חוץ מזה שלא עשיתי כמעט עבודה, ונמאס לי כשהבנתי שמה שהקבוצה שלי ניסתה לעשות הוא קשה מדי בכלים הנוכחיים, ונתתי לשאר הקבוצה לשבור על זה את הראש. בזמן הערב נועה התעצבנה על משהו, ואז דיברתי איתה על זה מחוץ למדור. בניגוד להמלצות “המדריך לסודות הפיתוי”, הצעתי לה לעשות דברים. ודווקא זה נראה שזה עזר, ולא הפכתי לבעיה שלה. היא אמרה שזה בגלל שאני ידיד שלה, אבל בספר לא תואר ההבדל הזה. קיצור אי אפשר לסמוך על שום דבר יותר בחיים.

ביום למחרת נתנו לכל מי שגר מחוץ לבסיס להגיע עד 10, זין שאני אגיע ב-9. בכל מקרה התעוררתי באיזה 8 וחצי, ואז העברתי את רוב הבוקר בלשלוח לשירה משפטי גל כמו “מרוב ציפורים לא רואים את היער” ו-“יש הרבה עצים בים”. בטח גל יגיד שלא הבנתי את הקטע במשפטים שלו, ושהמשפטים שלי גרועים אבל Fuck him.  עבדתי עד 5, ואז ההורים שלי אספו אותי מהבסיס, הלכנו לאכול, ואז נסענו לצפון. הנסיעה הייתה כל כך ארוכה, זה היה מדהים, כוס הלימונדה הגדולה שסיימתי בדיוק לפני שיצאנו גם לא עזרה.

חזרתי לבית, ואז דיברתי קצת עם איתי. במהלך השיחות האחרונות שלי איתו אני מדבר קצת על דברים דימיוניים, ואז הוא עונה לי בכל כך הרבה רצינות שאני יכול להמשיך לדמיין. זה די כיף לי, וגם אולי פוגע בי. בכל מקרה איתי מצחיק אותי.

טוב כתבתי כמה פסקאות, שלא תגידו שאני לא עובד קשה כשאני עייף. לילה טוב.

Leave a Reply

