ואתם חשבתם שהוא מת

ושוב פותחים את הסאונדטראק של רוקי הורור פיקצ’ר שואו וכותבים על זה ברייט מאנקי. הפעם, המחשב שלי לא נמצא, יצא לתיקון אחרי שהלך לו משהו, אין לי מושג מה, אבל אני מניח שזה המאוורר שלו. הייתי צריך לעשות סחר מכר עם אבא שלי על המחשב הנייד שלו לסופ”ש, אבל בסוף קיבלתי אותו.

יש דברים שאני שונא, ואפילו לא מעט מהם, אבל אחד הדברים שאני הכי שונא זה אנשים שמתחילים לבטא דברים ב”איך אפשר להתחיל לתאר את…” או “מה אפשר להגיד על…” זה בעיקר מתחיל כשאנשים מדברים על אנשים אחרים ומרגישים עם זה לא בנוח, אבל כל פעם שעולה לי המחשבה לכתוב את זה כאן אני מתעצבן מחדש על זה, ואז לא כותב את זה. כמו תמיד, אנשים הכי מתעצבנים על אנשים שעושים דברים שהם עושים וזה מעצבן אותם, אז כל פעם שאני רואה מישהו מתחיל לדבר ככה אני מתעצבן מחדש.

אז הרבה זמן לא כתבתי, את רוב חפירות חוסר המעש שלי עשיתי דרך הפודקאסט שלי ושל פוקסי שנקרא פינת המאניה דפרסיה של פוקסי ועדן, עכשיו גם ביוטיוב, וגם יהיה בעיקר ביוטיוב, רק חסר לי להעלות את כל שאר הפודקסטים. בניגוד לסברה הרווחת שגוגל עושים הכל בצורה טובה, שאני מגלה שוב ושוב שזה לא נכון, אם חסר לכם דוגמאות תפתחו chrome, בטח יש לכם את זה על המחשב כבר, אבל בניגוד לדעה הרווחת הזאת, אי אפשר בקלות להעלות קבצי סאונד ולצרף להם תמונה בודדת שלא תתחלף. הסיבה היא כמובן שיוטיוב הוא לקבצי ווידאו, כל מי שמשתמש בו כדי להעלות או לשמוע קבצי audio הוא כנראה רק חלק גדול מהמשתמשים שלהם, אז למה שיהיה להם אכפת להם, כאילו שיש להם תחרות. בכל מקרה, כדי להעלות קבצי audio הם שולחים אותך לווינדוס מובי מייקר ואומרים לך איך לעשות את זה שם. אז נכון, זה תוכנה שלא בא לי להתאבד כשאני משתמש בה, בניגוד לchrome, אבל זה עדיין יכול בכיף להיות תכונה שלהם באתר. ועכשיו הם הולכים להתחרות בtwitch לגבי streaming, יאמר לזכותם שטוויטץ’ הוא לא הדבר הכי נוח בעולם, ויוטיוב הוא מאוד זמין, כל כך זמין עד שבטעות לגמרי הגעתי לסטרים שהיה שם, והוא היה באיכות סבבה. הם גם זרקו את הפלאש ועברו לhtml5, שאני לא יודע מה הבעיות שלו עדיין, אבל אני יודע שפלאש היה חרא בfirefox, וhtml5 עובד סבבה.

בתקופה שהיה לי מחשב המשכתי לעבוד על משחק חדש שאני חושב שכשאסיים את הפרק הזה שלו אעבור למשהו אחר, זה מין משחק RTS לטלפונים ניידים שאמור להיות מאוד פשוט לשליטה, בניגוד למשחקי הrts הנוכחיים שמצריכים דיוק מאוד גבוה בעזרת העכבר, וכבר כרגע הוא נראה כאילו הוא יכול להיות מאוד נחמד, אבל אני תקוע כרגע על בעיות תקשורת ובעיות של סנכרון לגבי מי מחליט על מה ואיך בדיוק לעשות את זה, זה ממש לא פשוט. לפחות הצלחתי לנצח כמעט לגמרי את אנדרואיד, שמי שלא זוכר היא לא מערכת ההפעלה האהובה עליי, אוי זה גם של גוגל… שכחתי מזה לגמרי, אבל כנראה שהכל זה גוגל. אני חושב שהמשחק הזה יכול להיות סבבה, אבל כרגע אין לי מחשב לעבוד עליו עם סביבת עבודה לפיתוח אנדרואיד, וממש אין לי כח להרכיב על המחשב סביבה כזאת, על אף שלא הייתה לי בעייה בכלל להתקין סביבת עבודה של וויז’ואל סטודיו, והצלחתי להפעיל את תכנית התלת מימד שלי בכלום זמן. חשבתי לעשות בה משהו כדי להעביר את הזמן, בסוף לא יצא. 

במקום זה ראיתי סרטוני יוטיוב, כמה של handmade hero על פיתוח משחקי מחשב, וכמה של קורס של פרופסור בשם carl bender על מתמטיקה פיזיקלית ופונקציות אסימפטוטיות. הוא מדבר על תורת הפרטובציות ומראה איך לסכום סדרות מתבדרות בעזרת החלפת הסידרה לפוקנציה אחרת ששווה לה באזור ההגדרה. יש כל מיני קטעים שם וזה נחמד.

בגזרת העבודה, סיימתי את הקורס, ואפשר להגיד בכיף שברוך ופטרנו. אני חושב שהקורס היה יכול להיות הרבה יותר כיף ונחמד אם היו לי אנשים אחרים בו, אבל אני תמיד אומר את זה. בכל מקרה, אני חושב שלא מילאתי בו את כל מה שרציתי, אבל את המינימום הנדרש עשיתי, לפחות עם הילדים שרצו ללמוד. הקורס הזה הראה לי שאני לא הולך להיות מנהל קטן בחברה גדולה, או שאני אשלוט על מי נכנס ומי יוצא מהצוות שלי או שאני לא הולך לעשות את זה, כי כשאני איבדתי את התקווה לגבי אחת התלמידות אני לא יכולתי לעשות עם זה כלום, אמרו לי להתמודד, עד שאמרתי להם שאני לא מתמודד יותר, וזה היה נורא קשה. אני חושב שהקצונה טעתה במקום שהציבו את הפיסטה מול הפיסטים האחרים, ועל זה שרצו שאני אמשיך לפקד עליה על אף ששיקפתי להם שאני לא יכול לעשות זאת והם לא שמו לב. אז בסוף שברתי את הכלים, ואמרתי להם שאני לא ממשיך ככה. בסיום הקורס אמרתי להם שאני לא מוכן לתת במה לדברים שלה, אז אמרו לי לא לעשות שיחות סיכום, ואני חושב שבדיוק כאן יש לי עוד בעיה, אז אני חשבתי בשבוע שעבר לזמן כל אחד מהם לשיחה אישית שלא תקרא שיחות סיכום, חוץ מאת הפיסטה. נראה אותם אומרים לי משהו, מותר לי לדבר עם מי שבא לי.

בכל מקרה עכשיו חזרתי להיות חוגר, אני נהנה ממה שאני עושה כרגע, ואני מחכה ליום ראשון בו אדבר עם אחד הצרכנים על דברים שמצאתי. שבוע הבא הולך להיות שבוע קשה, יש לי שבוע שקם לילה, ואין לי החלפות, ובשבוע האחרון הייתי חולה, כל כך חולה שקיבלתי בשני-שלישי גימלים. אמא שלי הייתה בחו”ל אז זה טוב שלא היה לי תאבון כי לא היה כל כך אוכל. עדיין לא לגמרי יצאתי מהמחלה.

ביום חמישי אמרו לי שיש לי פגישה אישית עם כמה שכבות מעלי, ולא אמרו לי על מה, אבל אמרו לי שזה משהו טוב. אז אני הייתי סקרן וחששן, וגיליתי שפוקסי יודע על מה מדובר, אז פחות או יותר כל הנסיעה לעפולה ביום חמישי ניסיתי להוציא ממנו שזה באמת טוב, ושהוא לא אומר לי שזה טוב כי אמרו לי שזה טוב. כשהוא בסופו של דבר אמר שזה טוב נרגעתי, עכשיו אני לא חושש, רק מחכה להבין מה זה. לפחות יש לי סיבה להגיע לצבא.

השבוע דיברתי עם הרבה אנשים, איתי ושירה ואבנר, בתכלס אין משהו שיותר מידי היה מעניין בשביל לשתף את זה כאן. הא וראיתי עם פוקסי ביום ראשון את kiss kiss bang bang בפעם העשירית. בתחילת הסרט אמרתי לפוקסי שכל הסרט הוא הסצנה הראשונה של הסרט, ואז מצאתי את אותו הקטע חוזר על עצמו בעוד ועוד חלקים. הוא בטח נורא נהנה שאמרתי לו את זה כל הזמן. בסוף הוא מת, פוקסי, מבפנים.

טוב, נראה לי שאני אסיים להלילה. יום טוב.

Leave a Reply

